Mina topp 10 favoritlåtar

Nu hade jag faktiskt tänkt lägga ut mina topp 10 favoritlåtar av Sanna. Kommer bli otroligt svårt, men det är värt ett försök! Eller vad tycker ni? Vill även tillägga att detta är låtar jag tänker på just nu, och det betyder inte heller att de andra är dåliga. För jag ÄLSKAR alla Sannas låtar. Haha, hoppas ni förstår!♥ Skriver inte låtarna i ordning, för det blir alldeles för svårt. Och jag tar inte heller med några jullåtar eftersom det inte är jultid än. 
1. Hela världen för mig från albumet 11-22 (melodifestivalen 2003) 
 
Denna låten fick jag först höra när jag var 6 år, och det var faktiskt första gången som jag kommer ihåg att jag såg sanna på melodifestivalen. Var lite för liten för att minnas igår, idag men denna minns jag väldigt väl. Denna låten har alltid varit en av mina favoriter sen dess och är fortfarande. Det är en speciell power i den som jag älskar, eller håller ni inte med mig? 
2. Rör vid min själ från albumet nära mej-nära dej (albumet släpptes 2006) 
 
Har inte ord för denna låten. Det räcker att säga att jag nästan grät när jag kollade på videon när Sanna sjunger "rör vid min själ" på bingolotto. Så otroligt fin och så mycket känslor, älskar den bara!!
3. This is my thanks från albumet stronger (albumet släpptes 2008)

Denna låten hörde jag för första gången direkt när albumet hade släppts och jag fastnade direkt för den. Sedan har jag fått höra den massvis med gånger, tänker främst på när den spelades upp i Sannas sommarprat i P1 och när hon framförde den på sin julkonsert. Så otroligt mycket känslor och så fin♥
4. Empty Room från albumet stronger (från melodifestivalen 2008) 
 
Även denna låten finns på albumet stronger och denna fick jag höra i samband med melodifestivalen 2008. Det var då jag började lyssna på Sanna mer och mer, och därmed blev jag ett Sanna fan. Älskar att det är så himla mycket känsla i denna låten, och så är det otroligt fin text.
5. Rainbow från albumet 7 (albumet släpptes 2014) 
 
Denna låten lyssnade jag på varje dag under sommarlovet och jag älskar den. Denna låten innehåller lite mer pop (vilket alla låtar på detta albumet gör) och det är väldigt roligt med lite förändring! Kan inte säga något annat än att hela detta albumet är superbra! 
6. Undo från albumet 7 (från melodifestivalen 2014)
 
Självklart måste jag även ha med Undo som typ är allas favorit! Det är en riktig popballad och den är sjukt grym. Har verkligen tappat räkningen på hur många gånger jag lyssnat på denna, den går på minst en gång om dagen. Stor favorit♥
7. I'm in love från albumet I'm in love (från melodifestivalen 2011)

Denna låten blir man bara så otroligt jäkla glad av att lyssna på! Sanna utstrålar en sådan glädje på scenen när hon framför den, och man blir ju bara så otroligt glad. Verkligen en underbar låt. 
8. Trouble från albumet 7 (albumet släpptes 2014) 

Blev väldigt många låtar från just detta albumet men de är så otroligt bra! Denna lyssnade jag också på hela förra sommaren, så fort jag fick lite tid över så var det snabbt på med hörurarna och så lyssnade jag om och om igen. Detta gäller inte bara denna låten, utan hela albumet. Lyssnar fortfarande på den åtminstone en gång varje dag, tröttnar aldrig. 
9. Take me home från albumet I'm in love (albumet släpptes 2011) 
 
Denna låten är så lugn men samtidigt är det en sån powerlåt som man rycks med i. Älskar tonartshöjningarna i denna låten och jag fastnade bara för den direkt. 
10. Can't stop love tonight från albumet I'm in love (albumet släpptes 2011) 

Blev en till låt från albumet I'm in love. Denna låten blir man också väldigt glad av (som många andra) och jag tycker om den väldigt mycket. Älskar videon från Gröna lund när hon bland annat framför Can't stop love tonight. 
 
Så, nu har jag listat alla 10 favoritlåtar! Vilka tycker ni bäst om? Kommentera gärna♥

Kommentarer:
Postat av: Anonym

Omöjligt att välja favorit av hennes låtar😉❤️ Men om man måste så kanske this is my thanks och empty room💕

2015-04-19 @ 19:42:34

Kommentera nedanför!

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara synligt för mig)

URL/Bloggadress:

Skriv din kommentar:

Trackback
RSS 2.0